Hollantilainen miäs ?

Kysymyksiä tai vinkkejä

Valvojat: alat, katariina2

Hollantilainen miäs ?

ViestiKirjoittaja tuulia 37 » Ma Touko 23, 2005 2:12 pm

Tutustuin turkissa hollantilaiseen mieheen, on komea, kohtelias, reipas, urheilullinen, esiintymishaluinen ja kiinnostunut minusta. Olen aivan pyörällä päästäni, mitä teen ? Tuleeko suuria kulttuurisia vaikeuksia ? -pitääkö lopettaa tykkänään vai kannattaako tutustua ? :?: :?: Hän on 10 v nuorempi, että tälleen maailman trendiä noudatellen...Olen ymmärtänyt että ovat hyvin sopeutuvaista kansaa..matka vain on tuhottoman pitkä välillämme...
tuulia 37

ViestiKirjoittaja Vieras » Ma Touko 23, 2005 3:27 pm

Et varmaan kysy ihan tosissasi :P
Hollantilaisia miehiähän on aivan yhtä monta lajia kuin suomalaisiakin tai minkä muun maalaisia tahansa! On niitä jotka haluavat opetella suomea ja niitä jotka eivät. On niitä jotka vaihtavat vauvan vaipat ja niitä jotka eivät. On niitä jotka muuttavat mielellään vaikka Suomeen ja sitten niitä, jotka pysyvät mieluiten koko elämänsä 100 m säteellä äidistään.

Kun tutustuu hollantilaiseen tai ylipäätään ulkomaalaiseen mieheen, on ensin kysyttävä itseltään, kuinka sopeutumiskykyinen on itse. Ei suomalainen ja hollantilainen tapakulttuuri valovuosien päässä toisistaan ole, mutta vähän sopeutumista kaivataan molemmilta. Ei ole hyvä olla höyryjyrä joka painaa kumppanin omaan muottiinsa, mutta ei myöskään saa itse olla se joka luopuu kaikesta omaan kulttuuriinsa liittyvästä.

Sanoisin siis että lähde mukaan seikkailuun, mutta pidä tunteiden lisäksi myös järki kädessä :wink:
Vieras

Re: Hollantilainen miäs ?

ViestiKirjoittaja katariina2 » Ma Touko 23, 2005 6:00 pm

tuulia 37 kirjoitti:Tutustuin turkissa hollantilaiseen mieheen, on komea, kohtelias, reipas, urheilullinen, esiintymishaluinen ja kiinnostunut minusta. Olen aivan pyörällä päästäni, mitä teen ? Tuleeko suuria kulttuurisia vaikeuksia ? -pitääkö lopettaa tykkänään vai kannattaako tutustua ? :?: :?: Hän on 10 v nuorempi, että tälleen maailman trendiä noudatellen...Olen ymmärtänyt että ovat hyvin sopeutuvaista kansaa..matka vain on tuhottoman pitkä välillämme...

Hei Tuulia ja tervetuloa !
Minä (26v.) ja oma supihollantilainen hollannikkaani olimme ja elimme kaukosuhteessa seurustelun ensimmäiset 10kk enkä voi sanoa etteikö se kannattanut --> ei ainakaan tullut vietettyä liikaa aikaa yhdessä (n. 5 päivää kuukaudessa). Vuoroin sukkuloitiin lentsikalla toisen luokse --> rahaa paloi ja puhelinlangat lauloi mutta hetkeäkään en kadu !
Nyt ollaan onnellisesti asuttu saman katon alla 7kk ja oma hollannikkaani on kovin Suomi-rakas mikä minua patrioottina miellyttää :D
Kesälomat ollaan aina Suomessa ja suomea opetan aina kun vain innostusta löytyy :wink:
katariina2

ViestiKirjoittaja Vieras » Pe Kesä 03, 2005 3:04 pm

Aina kannattaa kokeilla :wink: jos pieleen menee niin ainakin olet kokemusta rikkaampi :lol:
Itse asun jo 16 vuotta Hollannissa hollantilaisen mieheni kanssa ja katunut en ole ikinä :D Elikkä seikkailuun vain katso mitä tuleman pitää :!:
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » La Kesä 11, 2005 8:45 pm

Anonymous kirjoitti:Aina kannattaa kokeilla :wink: jos pieleen menee niin ainakin olet kokemusta rikkaampi :lol:
Itse asun jo 16 vuotta Hollannissa hollantilaisen mieheni kanssa ja katunut en ole ikinä :D Elikkä seikkailuun vain katso mitä tuleman pitää :!:

Mielipide tämäkin:
Mun mielestä Hollantilaiset miehet ovat aivan ällöjä!!!!
Mutta jos joku Suomi-neito löytää onnensa moisen kanssa niin succes! :P
-ei kiitos-
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » Su Kesä 12, 2005 9:26 pm

No kerroppa, mikä suomalaisissa miehissä muka on parempaa kuin hollantilaisissa?

Muuten oon sitä mieltä, että ei pidä yleistää. Paskapäitä riittää joka maahan, mutta löytyy hyviäkin yksilöitä joka joukosta. Valitettavasti ne hyvät vaan yleensä on jo varattu.

Kuhan piruilen.
:twisted:
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » Su Kesä 12, 2005 10:36 pm

Anonymous kirjoitti:

No kerroppa, mikä suomalaisissa miehissä muka on parempaa kuin hollantilaisissa?

Muuten oon sitä mieltä, että ei pidä yleistää. Paskapäitä riittää joka maahan, mutta löytyy hyviäkin yksilöitä joka joukosta. Valitettavasti ne hyvät vaan yleensä on jo varattu.

Kuhan piruilen.
:twisted:

Ei oo kyse suomalaisten ja hollantilaisten äijien vertailusta. :shock:
En vaan oo tavannu mielenkiintoista hollantilaista miestä. Eikä kiinnostakkaan sillä mun mielestä hollantilaiset äijät on vaan *piip* !!!!!!
Vieras

Ei kannata yleistää

ViestiKirjoittaja Sasha » Ma Joulu 12, 2005 5:18 pm

Ei oo kyse suomalaisten ja hollantilaisten äijien vertailusta. :shock:
En vaan oo tavannu mielenkiintoista hollantilaista miestä. Eikä kiinnostakkaan sillä mun mielestä hollantilaiset äijät on vaan *piip* !!!!!!

Oletko ajatellut että vika voi olla myös itsessäsi? Katsominen peiliin yleensä autaa...

:lol:

En ainakaan itse voi yleistää yhtä tiettyä kansalaisuutta ällöksi tai että ovat perseestä. Kaikki eivät voi miellyttää kaikkia, mutta tuollainen yleistäminen on aivan turhaa!

Itsetarkastelu taitaa olla paikallaan... tai sitten ala katsoa hollantilaisia naisia... sekin on yksi vaihtoehto... minä pidättäydyn hollantilaisissa miehissä, kiitos!
Sasha

Re: Ei kannata yleistää

ViestiKirjoittaja Vieras » Ke Joulu 28, 2005 2:13 am

Sasha kirjoitti:Ei oo kyse suomalaisten ja hollantilaisten äijien vertailusta. :shock:

Oletko ajatellut että vika voi olla myös itsessäsi? Katsominen peiliin yleensä autaa...

:lol:

En ainakaan itse voi yleistää yhtä tiettyä kansalaisuutta ällöksi tai että ovat perseestä. Kaikki eivät voi miellyttää kaikkia, mutta tuollainen yleistäminen on aivan turhaa!

Itsetarkastelu taitaa olla paikallaan... tai sitten ala katsoa hollantilaisia naisia... sekin on yksi vaihtoehto... minä pidättäydyn hollantilaisissa miehissä, kiitos![/quote]

Se on sitten hyvä että maailmasta löytyy teitä täydellisiä. Ettet vaan nytkin seisoskele peilin edessä :twisted:
Oletkin ilmeisesti löytänyt itsellesi hollantilaisen naisen.... :wink:
Vieras

ViestiKirjoittaja venera » To Maalis 22, 2007 2:24 pm

Onpas mielenkiintoista kirjoittelua :shock:

Jaa voisin sanoa että jos vertaa suomlaista ja hollantilaista niin ainakin perhe-arvot tuntuu olevan kovin erillaiset eli meillä jäi rymyämiset siihen kun perheenlisäys ilmoitti tulostaan. Känniä ei tartte ottaa niin että hävettää seuraavat puoli vuotta jne.

Voi tietty olla että olen napannut harvinaisen timanttisen yksilön joka sattuu olemaan hollannista, mutta kyllä miehen kaveritkin tuntuu tietävän eron siinä suhteessa että millainen elämä on suotavaa perheelliselle..ja perhe tuntuu olevan tärkeä... Kauhulla lueskelen noita just vauvan saaneiden vuodatuksia kuinka mies ottaa perskännit joka viikonloppu ja kotiin tullaan ku ehditään (kyse suomalaisista miehistä). tärkeysjärjestys on Auto, kaverit, perhe...Ja oonhan sitä tähän ikään mennessä ehtinyt nähdä itsekkin...
venera

Re: Hollantilainen miäs ?

ViestiKirjoittaja ulleri » Ke Elo 03, 2011 3:44 pm

mies ottaa perskännit joka viikonloppu ja kotiin tullaan ku ehditään (kyse suomalaisista miehistä)

Tää kuullostaa aika maalaiselta. Ei mun mielest suom. miehet tollasii oo, vaikka en olekkaan suomi ukkojen kovin fani!
ulleri

Paluu Loma Hollannissa/ Belgiassa