kangaskauppoja hollannissa

Valvoja: katariina2

kangaskauppoja hollannissa

ViestiKirjoittaja saranna » To Syys 17, 2009 2:31 pm

Sellaista kyselen että tietääkö kukaan mistä Hollannissa saa ostettua kankaita? Minkä nimisiä putiikkeja?
saranna

Re: kangaskauppoja hollannissa

ViestiKirjoittaja alat » To Syys 17, 2009 3:20 pm

Goudassa on vuosi vuodelta kangaskaupat vähentyneet, nyt tiedän ainakin yhden kangaskaupan: "Anja stoffenhuis", ehkä niitá on enemmän mutta ei ole osunut silmään..
Pari viikkoa sitten oli Goudassa isot kangasmarkkinat, siellä oli jos minkälaista kangasta ja muuta ompeluun liittyvää.
Niitä markkinoita (stoffenmarkt) on pitkin Hollantia, katso mikä on sinua lähimpänä:
http://www.hollandsemarkten.nl/braderie ... =overzicht
alat

ViestiKirjoittaja saranna » To Syys 17, 2009 5:04 pm

Vautsi! Kiitti! Jos mun anoppia olis uskominen niin Hollannissa ei myydä kankaita lainkaan... :roll:
saranna

ViestiKirjoittaja Karpalo » Ti Syys 22, 2009 3:19 pm

Groningenissa oli Lappenland, aivan ihana kangaskauppa. Mutta sitähän en tiennyt silloin kun muutettiin, yritettiin keltaisilta sivuilta etsiä ja kierrettiin koko provinssi verhokankaiden perässä :D tässähän tulee ihan koti-ikävä kun sitä muistelee :P
Wie domme vragen stelt, krijgt domme antwoorden. - Maya de Bij
Karpalo

ViestiKirjoittaja Cheirit » To Syys 24, 2009 9:51 am

Mä oon löytäny pieniä kangaspuoteja mm. pienistä kylistä, heidän valikoimissaan on kyl ollu paljon muutakin käsityötavaraa. Vastaan on myös tullut, että markkinoilla on monesti ollut yksi tai kaksi kankaita ja muuta oheistavaraa myyviä kojuja.

Utrechin keskustasta olen löytänyt yhden lankakaupan sekä pitsi/nappikaupan. Hamburgerstraatilla on kuuleman mukaan joku puoti, myyvät ainakin kirjontalankoja. Siellä en ole itse päässyt käymään, sillä liike on vissiin vähän piilossa ja näyttää ulospäin ihan tavalliselta asuintalolta. :P
Ego liberare art ultimus
inuria.
Cheirit

ViestiKirjoittaja PR » To Syys 24, 2009 10:30 am

Hei,
Yritin jo kerran vastatakin tahan aiheeseen, mutta jostain syysta viestini ei mennyt lapi. Eli minulle tuli heti mieleen Albert Cuypstraatin tori taalla Amsterdamissa. En nyt menisi ihan takuuseen, mutta mielestani taman torin varrella on pienia alan putiikkeja. Ainakin yksi nappeihin ym ompelutarvikkeisiin erikoistunut kauppa siella on ja mielestani kylla kankaitakin loytyy talta kadulta.
PR

ViestiKirjoittaja saranna » To Syys 24, 2009 12:27 pm

Kiitoksia paljon vastauksistanne! Ompelen tosi paljon kaikenlaista ja olin jo epätoivoinen sen suhteen että löytyykö Hollannista yhtään kangaskauppaa! Lisääkin vinkkejä saa pistää, varmaan joku muukin on kiinnostunut kangaskaupoista :D
saranna

ViestiKirjoittaja Aamu » Ke Loka 21, 2009 9:28 am

Amsterdamin chinatownin nurkilta löytyy ihana kauppa, jossa pienessä tilassa myydään aivan kaikkea. Ja Jordaanissa juuri kuljin kaupan ohi, jossa oli vain kaikenlaisia nauhoja myynnissä, lattiasta kattoon. Kannattaa kierrellä alueilla. Albert Cuypiltä löytyy kanssa ja muiltakin isommilta toreilta kannattaa käydä katsomassa.
Aamu

ViestiKirjoittaja PMV » Ti Marras 10, 2009 3:29 pm

http://www.toetenelmodestoffen.nl/

Tuollainen liike osui sattumalta silmään viikonloppuna Leidschendamissa.
PMV

ViestiKirjoittaja Cheirit » Ke Joulu 02, 2009 4:25 pm

http://www.knitmap.com/ Tämä liittyy kyllä neulejuttuihin, mutta hauska ja käyttökelpoinen linkki. Voi etsiä paikkakunnan tai maan mukaan käsityöliikkeitä.
Ego liberare art ultimus
inuria.
Cheirit

Paluu Erilaisia aiheita